Gadżety reklamowe w marketingu okazjonalnym
Na rynku produktów i usług wielu branż znajdziemy firmy, które reklamują się tylko i wyłącznie w wybranym okresie czasu znacznie bardziej niż w innym. Najczęściej natężenie reklam ma miejsce w święta Bożego Narodzenia, Nowy Rok, Wielkanoc, a także na początku sezonu wiosennego, letniego, jesiennego i zimowego. Marketingowcy sprytnie wykorzystują różnego rodzaju okazje by zwiększyć sprzedaż. Jednocześnie te wybrane momenty to też chwile, w których warto wprowadzać dodatkowe gadżety reklamowe. W poniższym artykule znajdziesz kilka podpowiedzi, co i kiedy zaoferować grupie docelowej w ramach gadżetów wspierających wzrost na słupkach sprzedaży. Czasem wystarczy odrobina kreatywności, by osiągnąć marketingowy cel.
Gadżet jako okazjonalny, miły dodatek Podczas świąt dobrym gadżetem reklamowym będą opakowania dodawane do kupowanych towarów. Estetyczny kartonik z logiem firmy lub ozdobna torebka wyposażona w slogan reklamowy z pewnością ucieszy klienta. Można ograniczyć się również do samej kokardy z dodatkiem logotypu. Jeżeli taki sposób przygotowania gadżetu nie odpowiada Twojemu przedsiębiorstwu zachęć właściciela do zaoferowania w okresie przedświątecznym gratisowych słodyczy dla kupujących wasze produkty, których opakowania również powinny zawierać oznaczenia powiązane z marką. Dobrze wykorzystać magię świąteczych gadżetów z myślą o dzieciach klientów. Oferowanie świątecznych maskotek firmowych w zmaian za dokonanie zakupów powyżej okreslonej sumy pieniędzy z pewnością się sprawdzi.
Wywoła uśmiech na twrzy rodzica i dziecka, a także przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki i zwiększy lojalnośc obdarowanego konsumenta. Ciekawe rozwiązania gadżetowe pojawiają się na początku sezonu letniego, który oznacza nadejście wakacji. Tutaj można naprawdę zaszaleć i przekazać klientom ulotki reklamowe w formie biletów lotniczych lub zaproszeń do sklepów po wakacyjne wyposażenie. Sprawdzą się także butelki wody z logiem firmowym, ponieważ w czasie upałów wszyscy potrzebujemy regularnego uzupełniania płynów. Jeżeli wykorzystamy tę potrzebę pod kątem reklamowym mamy szansę na wzbudzenie sporego zainteresowania! Natomiast zimą niekonwencjonalnym gadżetem reklamowym może okazać się firmowy szalik dodawany do zakupów o sporej wartości. Ogrzeje wartościowego klienta podczas chłodnych wieczorów i zapewni nam reklamę wśród jego znajomych oraz najbliższej rodziny.