Dwa rodzaje wiedzy
Prowadzenie szkolenia to duże wyzwanie dla każdego, kto nie robił tego nigdy wcześniej. Aby kurs zakończył się sukcesem i był satysfakcjonujący dla obu stron, jako trenerzy musimy wcześniej odpowiednio przygotować samo szkolenie, jak i przygotować się do szkolenia. Uważasz że trzeba postawić przede wszystkim na odświeżenie wiedzy merytorycznej czy przygotowanie kursu od strony komunikacji interpersonalnej? Prawidłowa odpowiedź brzmi: oba rodzaje wiedzy są równie istotne.
Strona merytoryczna to Twoja wizytówka jako specjalisty. Jeśli dobrze znasz przedstawiane zagadnienia, nie musisz się obawiać, że któryś z uczestników zaskoczy Cię trudnym pytaniem. Masz pewność, że przekazujesz rzetelną wiedzę a uczestnicy zyskają na zapamiętaniu informacji, które im serwujesz.
Nawet jeśli jesteś świetnym showmanem, brak wiedzy dotyczącej meritum kursu może Cię pogrążyć. Natomiast dobre przygotowanie treści sprawi, że na sucho ujdą Ci ewentualne wpadki wizerunkowe. Wiedza na temat komunikacyjnej strony szkolenia jest równie ważna.
To dzięki niej Twoje umiejętności dotyczące przedmiotu kursu mogą zostać przekazane uczestnikom w możliwie skuteczny sposób. Zastosowanie odpowiednich technik komunikacyjnych to dobry sposób na zwiększenie skuteczności szkolenia.